March 10, 2013

Sheep to Sweater Sunday n° 135 : They're Back Again !

De la Toison au Tricot n° 135 : Ils sont de retour !

Do you remember my bright orange stitch markers ?

Vous vous rappelez de mes jolis petits bouts de fil orange vif ?  
Well, they're back again !
Just follow the orange thread, and you'll discover my latest project.

.. eh bien !  Ils sont de retour !
Il ne faut que suivre le fil pour découvrir mon dernier projet.

This little project features the yarn that I spun from my experimental Ouessant wool-silk mawata rolags, which were made on my blending board.

Ce petit projet met en vedette la laine filée à partir de mes rolags d'essai fabriqués sur ma planche à mélanger avec de la laine Ouessant et de la soie mawata
 I've already cast on !

J'ai déjà monté les mailles ! 
And I'm making progress ...

Et je fais du progrès ...
It's knitting up quickly .... so I hope to finish in a day or two !

Ça se tricote assez vite.  Alors, j’espère finir d’ici quelques jours ! 
... to be continued ... 

... à suivre ...

1 comment:

edith said...

oh yes I remember the stitch markers. A nice technic with the blending board. I use dog combs and dream of bigger combs. Maybe the baby sweater is already finished.
Best wishes

Thank you for visiting the Spinning Shepherd!